June/Winter Update

Hello peeps! Yours truly have some free time on my hands tonight so why not write a blog post?

So, it’s June already! Winter is officially here. The weather’s been chillingly cold in Perth for the past few days, especially in the morning at 2-3 degree Celsius! Which makes getting out of bed soooo much harder 😦 I also dread stepping out of the hot shower each day. But thanks to my trusty toilet seat cover, my precious butt doesn’t have to suffer in the winter, hahahaha! 😆

Everyone close to me knows and acknowledges the fact that I have a huge appetite when it comes to food. The fact that the weather is so cold these days doesn’t help my situation at all. I’m constantly thinking about food, food, food all the time. Hence, I made THIS!

Kolomee

Sarawak kolomee yo!!!

*Clears throat* I’m proud to say that it was a tremendous success this time, muahahahahaha! 😀 My first attempt was kinda bleh ‘cos it turned out too dry and lacked taste. This time around, it turned out near perfect!! The noodles were homemade by a church-friend of my aunt’s friend (were you repeating that? Lol!). It was cooked with pork lard, which I made myself (not from my own fats okay, from pork fats alright hahahaha!!) and that really completed the whole dish! Would’ve scored a perfect ten if I had some barbecued pork to go with the minced meat, hahaha!

Sigh, I just get so happy when I talk about food 😛

Moving on to the next topic, Mr S and I took our pre-wedding photos last, last Sunday!!! 😎 I did my hair & make-up trial on the same day so I can be “dolled up” for the shoot that afternoon. I can’t really say that I was entirely pleased with how I looked after the “mini makeover” as it was too heavy for my liking (I actually went home and blotted the red lipstick off as much as I could and applied a layer of nude gloss on myself). But I’m pretty sure my make-up artist can do much better! I just need to tell her what I want on the wedding day itself. I only have myself to blame because when she asked me what I liked I just said, “Anything! Anything to go with the dress I’m gonna wear later *shows dress*. What do you think? Just do whatever you think is nice.” 😐 I think I should know better which look I’d prefer rather than letting her guess, lol! Anyway, fingers crossed I won’t go crazy on the wedding day itself because I end up looking super horrible LOLLL!!!

So, our photographer showed me a few photos of the lot that she took that day AND I LOOKED SOOOO ROUND AND OLD!!! Or should I rephrase, SOOOO ROUND AND MATURE!!! T_T I definitely need to photoshop ALL the photos of my round faces or else they’ll never be photo-album-worthy LOL!!! Don’t get me wrong, the photos look beautiful in general! Our photographer is so much fun to be around with and she’s been amaaaazing thus far! I just can’t stand looking at myself in photos, that’s all lol! It’s true when they say that you put on a few pounds in photos when you have foundation on! -_-”’ (I blame the foundation for making my face so round and losing all contours! LOL!) Oh, not to mention I had a really old-looking hairstyle for the photoshoot that day too 😦 The makeup artist curled my hair for me but I think they made me look five years older, if not ten.

ARGGHHH, I’m such a whiner. In fact, these are all excuses lol! The truth is, it’s just the way I really look right now. I’m no longer 21 but I still expect myself to look like how I looked when I was 21 -_-

Advertisements